2022-03-31 10:02Pressmeddelande

Synoptik presenterar vårens glasögontrender ”Det ska vara färgsprakande, glittrande och glädjefyllt”

SynoptikSynoptik

Det är onekligen en färgsprakande palett av bågar att se fram emot i vår och sommar. Det personliga uttrycket blir viktigare än någonsin och på ett lekfullt sätt kan man frossa i färger och glitter. Paulina Håkansson, diplomerad glasögonstylist på Synoptik, visar trenderna för vår och sommar.

– Äntligen kan man säga att ALLT är trendmässigt tillåtet. Våren och sommaren 2022 har nästan inga begränsningar. Din personliga stil står i centrum - njut av det du gillar och tänk starka färger och glädje, säger Paulina Håkansson, diplomerad glasögonstylist på Synoptik.

När man pratar färgglatt är det verkligen det i år. Framför allt mycket blått i alla olika nyanser, från ljust himmelsblått till mer mörka toner. Den blå färgen ger en lite mjukare känsla mot ansiktet jämfört med en svart båge.

På catwalken glittrar det som aldrig förr den här våren. I modevärlden ser man festklänningarna som ska ta oss in i det glada 20-talet, så vad passar inte bättre än att även matcha glasögonen med glitter och glam?

Som en motreaktion till den färgstarka och glittriga trenden kommer även tunnare och mer avskalade bågar i linje med den hållbarhetstrend som har kommit för att stanna. Färgskalan på bågarna håller en jordnära och neutral ton och får på så sätt en lång livstid.

Fler härliga tips på nyheter från Synoptik finns att hitta på: www.synoptik.se


För mer information:

Paulina Håkansson, diplomerad glasögonstylist och butikschef, Synoptik, tfn: +46 (0)8-23 23 60
Marielle Wernoltz, Marketing Manager, Synoptik, tfn: +46 (0)70-190 11 18

Bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, pressansvarig Synoptik, tfn: +46 (0) 707 46 25 79, e-post: anders.ekhammar@perspective.se


Om Synoptik Sweden AB

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.


Kontaktpersoner

Awet Tesfamariam
Chef för kliniska frågor Synoptik
Awet Tesfamariam
Johan Rudström
Marketing & Digital Director
Johan Rudström
Roland Olsson
Verkställande direktör
Roland Olsson
Rebecka Rane
Optiker och ingår i Synoptiks kliniska team/support
Rebecka Rane
Marielle Wernoltz
Marketing Manager
Marielle Wernoltz