2022-04-12 11:02Pressmeddelande

Synoptik presenterar solglasögontrender SS 2022 – våga ta plats med stora, kantiga och glittriga bågar

SynoptikSynoptik

Det personliga uttrycket har aldrig varit viktigare än våren 2022, vilket även återspeglar sig i SS22 solglasögonkollektioner. Synoptik utökar inför våren sitt solglasögonutbud med nya varumärken som Versace, Balenciaga, Peak Performance och Under Armour.

– Stilarna är många och vårens trendigaste kollektioner bjuder på kraftiga bågar i kantiga former och glamouröst glitter. Efterfrågan och utbud av sportsolglasögon blir allt större och är både trendigt, men fyller även en funktion för dem med en aktiv livsstil. Vi ser även fler kollektioner och varumärken med hållbarhetstänk, till exempel Karün där solglasögonen är producerade av återvunnen havsplast från Patagonien, säger Paulina Håkansson, diplomerad glasögonstylist på Synoptik.

Nedan ett axplock av säsongens nya bågar som just landat i Synoptiks butiker och webshop.

Versace

Det klassiska modemärket Versace finns nu hos Synoptik. Med den kraftfulla och glamorösa utstrålningen hittar Versace ständigt nya sätt att uttrycka sig på. I år satsar de på såväl svarta markerade bågar som lättare och färgglada solglasögon.

Balenciaga

EVERYDAY och EXTREM är två kollektioner av solglasögon från det välkända varumärket Balenciaga. EVERYDAY representerar den tidlösa stilen medan EXTREM är starkare i sitt formspråk med sportinspirerade glas och innovativa tekniker. Ett måste för den som vill synas i sommar.

Under Armour

Upplev optimal synkvalitet och komfort i en aktiv vardag. Under Armour är idag ett av världens starkaste sportvarumärken med ett trendsäkert utbud av sportglasögon. Med sina avancerade solglasögonglas, som ökar kontrasterna och förbättrar synkvaliteten, skapas förutsättningar att lättare fångar detaljer snabbare.

Karün

En unik kollektion hållbara solglasögon framtagna i Patagonien av återvunna fiskenät och annan återvunnen plats och metall. Allt för att förena hållbarhet och mode. Med dessa vet du att du har ett par moderiktiga solglasögon som är framtagna för att hålla för slitage och långsiktigt användande samtidigt som du gör ett bra val för världen och naturen. Du hittar kollektionen endast hos Synoptik.

Peak Performance

Peak Performance har tagit fram en unik sportkollektion av hållbara solglasögon. De sportiga och samtidigt moderna modellerna står för hög kvalitet och har polariserande glas i samtliga solglasögon. Allt för att ge dig en så optimal upplevelse för sportaktiviteter. Du hittar kollektionen endast hos Synoptik.

För mer information:
Paulina Håkansson, glasögonstylist och butikschef, Synoptik, tfn: +46 (0)8-23 23 60
Marielle Wernoltz, Brand and Communications Manager, Synoptik tfn: +46 (0)70-190 11 18

Bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, pressansvarig Synoptik, tfn: +46 (0) 707 46 25 79, e-post: anders.ekhammar@perspective.se


Om Synoptik Sweden AB

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.


Kontaktpersoner

Awet Tesfamariam
Chef för kliniska frågor Synoptik
Awet Tesfamariam
Johan Rudström
Marketing & Digital Director
Johan Rudström
Roland Olsson
Verkställande direktör
Roland Olsson
Rebecka Rane
Optiker och ingår i Synoptiks kliniska team/support
Rebecka Rane
Marielle Wernoltz
Marketing Manager
Marielle Wernoltz