Synoptiks nya kollektion bjuder på snyggt vårmode med trendiga designbågar från starka varumärken i alla prisklasser, så väl som egna varumärken. Dyrberg Kern, Max Mara, Guess, Kate Spade, Chloé och Tom Ford är nya varumärken i vårens kollektion. Även Synoptiks eget varumärke A.E.S charmar glasögonbärare med sin designinspiration tagen från nordisk naturromantik med lugna stilrena färger i lätta titanbågar.
– Vi är så glada över att ha fått in ännu fler starka varumärken. De kompletterar snyggt vår nuvarande kollektion och bidrar med variation inom både bågmaterial och design. Med dessa nya varumärken har vi utökat vårt utbud och kan visa upp bågar i många olika varianter, allt från klassiskt nätta metallbågar till trendigt transparanta bågar i dova färger eller markerade powerbågar, säger Paulina Håkansson, butikschef och glasögonstylist på Synoptik på Drottninggatan i Stockholm.
Paulina berättar även vilka glasögontrender som är på uppgång i vår.
– Vi ser att metallbågen är på väg tillbaka. Plastbågen, som blev väldigt populär för några år seden, har nu fått konkurrens av en stilsäker återvändare, metallbågen. Vi börjar nu se kollektioner med lite tunnare bågar som känns lätta på näsan. Istället för att ha markerade bågar som lätt skymmer ansiktet kommer nu allt mer den nätta bågen som lyfter fram dina ansiktsdrag, säger Paulina.
Nya varumärken som tar plats hos Synoptik:
Dyrberg Kern
Dyrberg Kern bjuder på feminina bågar i klassisk stil som passar de flesta. Ett säkert val för de som vill ha en neutral båge som framhäver ögat genom fina eleganta utsmyckningar.
Max Mara
Feminina powerbågar. Markerade och lite tyngre bågar som samtidigt bibehåller feminina former med rundade eller kattformade bågar. Max Maras bågar är vågade och blir en distinkt del av din outfit.
Guess
Med glittrande och glamorösa bågar visar Guess upp sig som ett utmärkande varumärke i modebranschen. Vårens kollektion innehåller en skön blandning av klassiska och vågade bågar.
Kate Spade
Kollektionen från Kate Spade bjuder på lekfullt sofistikerade bågar och glödande charm i färgglada nyanser
A.E.S – Another Eyewear Story
Another Eyewear Story är ett skandinaviskt varumärke som utmärker sig med sin sofistikerade tidlösa design i lätta titaniumbågar. Designen är inspirerad av skandinavisk natur med färg och form som efterliknar det nordiska havet.
Chloé
Graciös elegans och ungdomlig attityd utmärker dessa feminina bågar. Chloé bjuder på ikoniska utsmyckningar, harmonisk kontrast mellan textur och färg och lätta bågar i bohemisk retrostil.
Tom Ford
Exklusiva och tidlöst klassiska bågar för både män och kvinnor. Tack vare Tom Fords klassiska färg och form samt stora utbud av olika storlekar finns här något för alla.
För mer information:
Paulina Håkansson, butikschef på Synoptik i Stockholm, tfn + 08-23 23 60, e-post: pha@synoptik.se
Anders Ekhammar, presskontakt Synoptik, bilder för fri publicering, tfn +46(0)70-746 25 79,
e-post: anders.ekhammar@perspective.se
Länk till bilder på vårens bågar
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 135 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.