Idag öppnar Synoptik en ny butik i Sergelgången i Stockholm. Det blir bolagets 145:e butik och Synoptik fortsätter därmed att växa.
– Mötet med kunden är navet i vårt erbjudande. Vi kommer fortsätta att expandera med fysiska butiker samtidigt som våra digitala försäljningskanaler blir allt viktigare för oss och kunderna – satsningen på omni gör oss starka, säger Roland Olsson, vd på Synoptik.
De senaste två åren har den fysiska handeln satts på prov och centrala lägen och köpcentrum har haft extra svårt att få kunder. Men Synoptik ser fortsatt den fysiska butiken som överlägsen för att bygga relation med sina kunder och hjälpa dem med deras ögonhälsa.
– Vi erbjuder kvalitetsoptik till bra priser där servicen till kunden står i fokus. Att hjälpa våra kunder öga mot öga är en trygghet som vi vet är viktig och därför fortsätter vi att expandera med fler fysiska butiker. Det känns därför fantastiskt roligt att vi nu öppnar en ny butik i Stockholm, säger Roland Olsson, vd på Synoptik.
Butiken ligger på ett attraktivt premiumläge i centrala Stockholm med en god genomströmning av människor – ett perfekt läge för en ny butik för Synoptik.
– Det ska bli fantastiskt roligt att vara med och öppna vår nya butik på detta fina läge. Butiken är välkomnande och har stort fokus på ögonhälsa och olika abonnemangslösningar. Dessutom har vi satsat på ett utökat sortiment inom bland annat sport, säger Camilla Persson, butikschef Synoptik Sergelgången i Stockholm.
För mer information:
Camilla Persson, Butikschef på Synoptik, tfn: +46 (0)8-440 88 40
Bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, pressansvarig Synoptik, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@perspective.se
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.