Idag öppnar Synoptik en ny butik i Erikslund Shoppingcenter i Västerås. Det blir bolagets 146:e butik och Synoptik fortsätter därmed att växa.
– Mötet med kunden är navet i vårt erbjudande. Vi kommer fortsätta att expandera med fysiska butiker samtidigt som våra digitala försäljningskanaler blir allt viktigare för oss och kunderna – samspelet i våra omni-kanaler gör oss starka, säger Roland Olsson, vd på Synoptik.
De senaste två åren har den fysiska handeln satts på prov och centrala lägen och köpcentrum har haft extra svårt att få kunder. Men Synoptik ser fortsatt den fysiska butiken som överlägsen för att bygga relation med sina kunder och hjälpa dem med deras ögonhälsa.
– Vi erbjuder kvalitetsoptik till bra priser där servicen till kunden står i fokus. Att hjälpa våra kunder öga mot öga är en trygghet som vi vet är viktig och därför fortsätter vi att expandera med fler fysiska butiker. Det känns därför fantastiskt roligt att vi nu kan öppna en ny butik i Västerås och välkomna alla till en ny fin butik i Erikslund Shoppingcenter, säger Roland Olsson.
Erikslund Shoppingcenter ligger i ett av Sveriges största handelsområden, Erikslund, med över 6,5 miljoner besökare årligen. Handelsområdet expanderar och när Synoptik nu öppnar en ny butik här gör man det med stolthet.
– Vi har ett mycket bra läge i shoppingcentret och vi ser att människorna börjat komma tillbaka efter pandemin så vi har stora förhoppningar om att det kommer gå bra redan från start. Att vi nu även kan erbjuda kvalitetsoptik till bra priser i Erikslund handelsområde är väldigt roligt, säger Jenifer Forsberg, butikschef Synoptik Erikslund Shoppingcenter i Västerås.
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.