Idag öppnar Synoptik en ny butik i Bålsta Centrum utanför Uppsala. Det blir bolagets 146:e butik och Synoptik fortsätter därmed att växa.
– Mötet med kunden är navet i vårt erbjudande. Vi kommer fortsätta att expandera med fysiska butiker samtidigt som våra digitala försäljningskanaler blir allt viktigare för oss och kunderna – samspelet i våra omni-kanaler gör oss starka, säger Roland Olsson, vd på Synoptik.
Under pandemin sattes den fysiska handeln på prov och centrala lägen och köpcentrum hade extra svårt att få kunder. Men Synoptik såg då som nu att den fysiska butiken är överlägsen för att bygga relation med sina kunder och hjälpa dem med deras ögonhälsa.
– Vi erbjuder kvalitetsoptik till bra priser där servicen till kunden står i fokus. Att hjälpa våra kunder öga mot öga är en trygghet som vi vet är viktig och därför fortsätter vi att expandera med fler fysiska butiker. Det känns därför fantastiskt roligt att vi nu kan öppna en ny butik i Bålsta Centrum och välkomna alla till en ny fin butik, säger Roland Olsson.
Bålsta Centrum ligger cirka 50 km söder om Uppsala och 40 km nordväst om Stockholm. Den nya Synoptik-butiken ökar närvaron i regionen och är därför strategiskt viktig i bolagets expansionsplan.
– Vi har ett mycket bra läge i shoppingcentret och handelsplatsen fortsätter att utvecklas. Att vi nu även kan erbjuda kvalitetsoptik till bra priser i Bålsta Centrum är väldigt roligt, säger Emelie Persson, butikschef Synoptik Bålsta Centrum.
För mer information:
Marielle Wernoltz, marknadschef Synoptik, tfn: +46 (0)70-190 11 18, e-post: mar@synoptik.se
Bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, pressansvarig Synoptik, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@perspective.se
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.