2013-10-24 11:02Pressmeddelande

Synoptik ökar expansionstakten – etablerar sig i Tumba Centrum

Synoptik öppnar en ny butik i Tumba Centrum den 24:e oktober – det är den 108:e butiken i Sverige och 6:e nyöppningen i år.

Synoptik har de senaste åren expanderat kraftigt genom att utöka sin butiksnärvaro på
strategiskt viktiga orter i Sverige. Ytterligare en butik öppnas under hösten 2013 och under 2014 räknar vi med ytterligare sju till tio nya butiker, varav fem redan är kontrakterade.

- Stockholmsområdet är ett strategiskt mycket viktigt område. I år, inräknat dagens öppning i Tumba, har vi etablerat 3 nya butiker i området.  Vi räknar med att investera ca 2 miljoner kr i lokaler och marknadsstöd under 2013 i butiken i Tumba, säger Roland Olsson, VD för Synoptik Sweden AB.

Butiken är byggd i vårt nya butikskoncept som är framtaget efter önskemål från våra kunder. Vi har skapat en inspirerande miljö där kunden med hjälp av våra glasögonstylister kan välja sina bågar i en stilren miljö. 

Butiken invigs officiellt den 24:e oktober med massor av spännande erbjudanden till våra kunder.

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med 106 butiker en av Sveriges ledande aktörer inom optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Företaget ägs av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision B.V, en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 4 600 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se www.synoptik.se


Om Synoptik Sweden AB

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.


Kontaktpersoner

Awet Tesfamariam
Chef för kliniska frågor Synoptik
Awet Tesfamariam
Roland Olsson
Verkställande direktör
Roland Olsson