2025-02-20 08:19Pressmeddelande

Synoptik nyöppnar toppmodern butik på Götgatan i Stockholm

Synoptik nyöppnar toppmodern butik på Götgatan i Stockholm 
– nytt butikskoncept med fokus på ögonhälsaSynoptik nyöppnar toppmodern butik på Götgatan i Stockholm – nytt butikskoncept med fokus på ögonhälsa

Idag slår Synoptik upp dörrarna till sin nya butik med nytt butikskonceptet på Götgatan 85 i Stockholm. Nyöppningen innebär att den tidigare butiken flyttar två gatunummer till en större lokal, vilket kommer att förbättra det kliniska arbetet och kundupplevelsen. Götgatan blir ytterligare ett tillskott av butiker med det framgångsrika butikskonceptet för Synoptik, där fokus ligger på ögonhälsa och ett brett utbud av exklusiva märkesbågar och produkter. 

Synoptik har funnits på Götgatan 83 sedan 1992, och butikens utformning har varierat genom åren – från en tvåplanslösning till en mindre butik på markplan. Nu satsar Synoptik stort och nyöppnar butiken i en större lokal på Götgatan 85, ingången bredvid den tidigare butiken. Lokalen är mycket större med sina 239 kvadratmeter, redo att välkomna både befintliga och nya kunder.
– Den större butiksytan och förbättrade planlösningen ger oss fantastiska möjligheter att skapa ett bättre kundmöte där varje steg, från synundersökning till val av glasögon, blir mer inspirerande för kunden. Samtidigt utökar vi sortimentet och erbjuder ett ännu större urval av produkter. Vi ser fram emot att välkomna alla våra underbara stamkunder och hoppas naturligtvis på många nya besökare, säger Karin Nilsson, butikschef på Synoptik Götgatan. 

Butiken har inretts enligt Synoptisk nya och framgångsrika butikskoncept som fokuserar på förbättrad kundupplevelse, ögonhälsa och ett utökat sortiment. Konceptet, som introducerades för ett år sedan, har redan implementerats i flera butiker runtom i Sverige. Butiken på Götgatan blir det senaste tillskottet i denna framgångsrika satsning. – Butiken på Götgatan har en lång historia, och det känns fantastiskt att kunna erbjuda vårt nya och mycket uppskattade butikskoncept här. Den fysiska butiken spelar en avgörande roll i Synoptiks erbjudande, och därför är det viktigt att vi fortsätter att utveckla kundupplevelsen i våra butiker, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik. 

Den nya butiken på Götgatan kommer dessutom ha en Ray-Ban shop-in-shop. Ray-Ban är ett av världens mest eftertraktade varumärken, och genom att vara en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica kan Synoptik bredda sitt sortiment med det senaste och bästa inom glasögon och solglasögon. 
– Med en Ray-Ban shop-in-shop kan vi ge detta eftertraktade varumärke stort utrymme i butiken. Det gör det möjligt för oss att tillgodose våra kunders behov och alltid erbjuda det absolut bästa utbudet, säger Marielle Wernoltz. 

 För mer information:
Pressansvarig och bilder för fri publicering kontakta: Anders Ekhammar, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se


Om Synoptik Sweden AB

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag fler än 140 butiker över hela Sverige. Med en mission om kvalitetsoptik som alla kan ha råd med och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik hela Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är även en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, se www.synoptik.se


Kontaktpersoner

Marielle Wernoltz
Marketing Manager
Marielle Wernoltz