2025-09-25 10:39Pressmeddelande

Synoptik nyöppnar toppmodern butik i Nacka Forum

Synoptik nyöppnar toppmodern butik i Nacka Forum 
– fortsätter rulla ut nytt framgångsrikt butikskoncept Synoptik nyöppnar toppmodern butik i Nacka Forum – fortsätter rulla ut nytt framgångsrikt butikskoncept

Idag slår Synoptik upp dörrarna till den nya butiken i Nacka Forum. Butiken har inretts enligt Synoptiks senaste butikskoncept där man lyfter kundupplevelsen till nästa nivå. I den ombyggda lokalen har butiksytan blivit dubbel så stor och ger nu plats för ett utökat utbud av glasögon och solglasögon från populära och exklusiva varumärken samtidigt som optikernas utrymmen har blivit större, från två synundersökningsrum till fyra.

Synoptik har funnits i Nacka Forum i många år och kundflödet har alltid varit högt, och fortsätter att öka. Därför var det naturligt för Synoptik att göra butiken större när ombyggnationen med det nya butikskonceptet skulle göras.

– Med det nya konceptet visar vi tydligare vad Synoptik står för – hög kvalitet, innovation och toppklassig service. Det här är fantastiskt roligt för våra medarbetare men framförallt för alla våra kunder. Dessutom kan vi nu erbjuda många nya varumärken och ett större utbud vilket jag tror kommer attrahera nya kunder till vår nya fina butik, säger Deborah Osis Conta, butikschef på Synoptik Nacka Forum.

Synoptisk framgångsrika butikskoncept som introducerades för ett år sedan, har nu implementerats i många butiker runtom i Sverige och butiken i Nacka Forum blir det senaste tillskottet i den framgångsrika satsningen. 

– Det känns fantastiskt att kunna erbjuda vårt nya och mycket uppskattade butikskoncept i Nacka Forum. Vi fortsätter att rulla ut det i våra butiker och vi ser fram emot att öppna många fler. Det är tydligt att den fysiska butiken spelar en avgörande roll i Synoptiks erbjudande, och därför är det viktigt att vi fortsätter att utveckla kundupplevelsen i våra butiker, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik. 

Den nya butiken i Nacka Forum kommer att ha den mycket uppskattade Ray-Ban shop-in-shop:en. Ray-Ban är ett av världens mest eftertraktade varumärken, och genom att vara en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica breddar Synoptik sitt sortiment med det senaste och bästa inom glasögon och solglasögon.

– Med en Ray-Ban shop-in-shop kan vi ge detta eftertraktade varumärke stort utrymme i butiken. Det gör det möjligt för oss att tillgodose våra kunders behov och alltid erbjuda det absolut bästa utbudet, vilket har visat sig varit mycket uppskattat i de andra butikerna där vi kunnat erbjuda den, säger Marielle Wernoltz. 

För mer information:
Pressansvarig och bilder för fri publicering kontakta: 
Anders Ekhammar, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se


Om Synoptik Sweden AB

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag fler än 140 butiker över hela Sverige. Med en mission om kvalitetsoptik som alla kan ha råd med och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik hela Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är även en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, se www.synoptik.se