Idag slår Synoptik upp dörrarna till sin nygamla butik med nytt butikskoncept i Farsta centrum, Farstaplan 25, i Stockholm. Nyöppningen sker i Synoptiks gamla lokal som blivit större då den slagits ihop med den intilliggande lokalen. Butikens utökade yta ger plats för fler varumärken och bågar och möjliggör förbättrat kliniskt arbete. Butiken i Farsta blir ytterligare ett tillskott av det framgångsrika butikskonceptet för Synoptik.
Synoptik har funnits i Farsta Centrum i många år och är nu stolta över att välkomna alla sina kunder till en toppmodern butik med stort fokus på ögonhälsa och ett exklusivt utbud av glasögon, solglasögon och kontaktlinser.
– Den större butiksytan och det nya butikskonceptet kommer ge oss bättre kvalitativ tid tillsammans med kunden och det kliniska arbetet kommer också att få fantastiska möjligheter med större utrymme och ny klinisk utrustning. Dessutom kan vi nu erbjuda många nya varumärken och ett större utbud vilket känns härligt och inspirerande. Vi ser verkligen fram emot att välkomna alla våra kunder till vår nya fina butik, och hoppas naturligtvis på många nya besökare, säger Jenny Liwenborg, butikschef på Synoptik Farsta Centrum.
Butiken har inretts enligt Synoptisk nya och framgångsrika butikskoncept som fokuserar på förbättrad kundupplevelse, ögonhälsa och ett utökat sortiment. Konceptet, som introducerades för ett år sedan, har redan implementerats i flera butiker runtom i Sverige och butiken i Farsta blir det senaste tillskottet i denna framgångsrika satsning.
– Det känns fantastiskt att kunna erbjuda vårt nya och mycket uppskattade butikskoncept i den nyöppnade butiken i Farsta Centrum. Den fysiska butiken spelar en avgörande roll i Synoptiks erbjudande, och därför är det viktigt att vi fortsätter att utveckla kundupplevelsen i våra butiker, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.
Den nya butiken i Farsta Centrum kommer dessutom ha en Ray-Ban shop-in-shop. Ray-Ban är ett av världens mest eftertraktade varumärken, och genom att vara en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica breddar Synoptik sitt sortiment med det senaste och bästa inom glasögon och solglasögon.
– Med en Ray-Ban shop-in-shop kan vi ge detta eftertraktade varumärke stort utrymme i butiken. Det gör det möjligt för oss att tillgodose våra kunders behov och alltid erbjuda det absolut bästa utbudet, säger Marielle Wernoltz.
För mer information:
Pressansvarig och bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se
Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag fler än 140 butiker över hela Sverige. Med en mission om kvalitetsoptik som alla kan ha råd med och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik hela Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är även en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, se www.synoptik.se