Efter 12 år i Kungsmässan tar Synoptik nästa stora steg – idag slås portarna upp till en helt ny, större och modernare butik. Den nya butiken är på hela 400 kvadratmeter och ger utrymme för fler varumärken, bredare utbud och Synoptik kan nu erbjuda en ännu bättre kundupplevelse.
Idag nyöppnar Synoptik på Kungsmässan i en helt ny tappning. Butiken har byggts ut med över 100 kvadratmeter, vilket innebär en total butiksyta på cirka 400 kvadratmeter. Samtidigt tar man in det framgångsrika butikskonceptet som utvecklats och som nu finns i flera butiker runt om i Sverige.
– Det känns väldigt roligt att vi nu tar nästa steg på Kungsmässan med vårt fantastiska butikskoncept. Det gör både kundresan och arbetsflödet mer inspirerande och enklare för våra kunder. Den större ytan ger oss också möjlighet att erbjuda fler varumärken och ett bredare sortiment – inte minst genom vår nya Ray-Ban shop-in-shop som vi vet är uppskattad av våra kunder, säger Christian Stark, butikschef på Synoptik Kungsmässan.
Synoptik har funnits på Kungsmässan i 12 år och har under lång tid haft en stor efterfrågan på starka varumärken. Med nyöppningen kan butiken i Kungsmässan erbjuda ett större urval av kvalitetsbågar samtidigt som man fortsätter att fokusera på ögonhälsan genom våra kliniska synundersökningar.
– Det är tydligt att den fysiska butiken har en avgörande roll i vårt kunderbjudande. Därför är det viktigt att vi fortsätter att utveckla kundupplevelsen, både vad gäller service och miljö. Butiken på Kungsmässan är ett bra exempel på hur vi höjer nivån – med större lokal, fler varumärken och ett bredare sortiment, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.
Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag fler än 140 butiker över hela Sverige. Med en mission om kvalitetsoptik som alla kan ha råd med och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik hela Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är även en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, se www.synoptik.se