2025-06-12 09:00Pressmeddelande

Synoptik nyöppnar med nytt butikskoncept i Skärholmen Centrum – fokus på kundupplevelse och ögonhälsa

Synoptik nyöppnar med nytt butikskoncept i Skärholmen Centrum – fokus på kundupplevelse och ögonhälsa 
Synoptik nyöppnar med nytt butikskoncept i Skärholmen Centrum – fokus på kundupplevelse och ögonhälsa

Idag öppnar Synoptik dörrarna till en ny och större lokal i Skärholmen Centrum. Lokalen har inretts med Synoptiks nya butikskoncept där fokus ligger på kundupplevelsen och ögonhälsa. Det ger möjlighet till mer plats för fler bågar från populära och exklusiva varumärken och möjliggör en bättre kundupplevelse i såväl butik som hos optikern.

Synoptik uppgraderar i Skärholmen Centrum och nyöppnar en större butik i nya attraktiva lokaler med ett nytt och framgångsrikt butikskoncept.Konceptet introducerades för ett år sedan och har redan implementerats i flera butiker runtom i Sverige och butiken i Skärholmen Centrum blir det senaste tillskottet i den framgångsrika satsningen. 
– Det känns fantastiskt att kunna erbjuda vårt nya och mycket uppskattade butikskoncept i Skärholmen Centrum. Det är tydligt att den fysiska butiken spelar en avgörande roll i Synoptiks erbjudande, och därför är det viktigt att vi fortsätter att utveckla kundupplevelsen i våra butiker, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik. 

Medarbetarna och butikschefen Linda Karlsson har verkligen sett fram emot öppningen av den toppmoderna butiken. 
– Butiken är större, läget bättre och det nya butikskonceptet är verkligen otroligt. Det här är fantastiskt roligt för våra medarbetare men framförallt för alla våra kunder i Skärholmen. Den större butiksytan kommer ge oss ännu bättre möjligheter att ta hand om våra kunder. Dessutom kan vi nu erbjuda många nya varumärken och ett större utbud vilket jag tror kommer attrahera nya kunder till vår nya fina butik, säger Linda Karlsson, butikschef på Synoptik Skärholmen.

Den nya butiken i Skärholmen Centrum kommer dessutom ha en Ray-Ban shop-in-shop. Ray-Ban är ett av världens mest eftertraktade varumärken, och genom att vara en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica breddar Synoptik sitt sortiment med det senaste och bästa inom glasögon och solglasögon. 
– Med en Ray-Ban shop-in-shop kan vi ge detta eftertraktade varumärke stort utrymme i butiken. Det gör det möjligt för oss att tillgodose våra kunders behov och alltid erbjuda det absolut bästa utbudet, säger Marielle Wernoltz. 

För mer information:
Pressansvarig och bilder för fri publicering kontakta: 
Anders Ekhammar, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se


Om Synoptik Sweden AB

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag fler än 140 butiker över hela Sverige. Med en mission om kvalitetsoptik som alla kan ha råd med och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik hela Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är även en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, se www.synoptik.se


Kontaktpersoner

Marielle Wernoltz
Marketing Manager
Marielle Wernoltz