Optikkedjan Synoptik är nominerat till priset Ewimetrix Swedish Brand Award 2014. Priset delas ut till Sveriges starkaste varumärke och arrangeras av marknadsundersökningsföretaget Ewimetrix och byråkoncernen Xperience Group som mätt attityder och erfarenheter bland drygt 5000 svenskar.
– Vi är väldigt stolta över att vara ett av de företag som blivit nominerade. Synoptik har haft ett år av stora framgångar, bland annat med finalplatsen i Retail Awards. Detta är ytterligare ett kvitto på att våra kunder gillar det vi gör och att vi har ett starkt varumärke, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör på Synoptik.
Synoptik är en av Sveriges största optikkedjor med 108 butiker från norr till söder. Med ett attraktivt koncept och stor passion för optik har företaget de senaste åren vänt förlust till vinst och stärkt sitt varumärke avsevärt.
– Vårt tydliga och medvetna strategiarbete har gjort att Synoptiks varumärke är starkare än någonsin, säger Lottie Funck Ekelund.
Priset Evimetrix Swedish Brand Award tilldelas Sveriges starkaste varumärke totalt och i 33 olika branscher där Synoptik är nominerat i branschen Optik. Priset bygger på varumärkesundersökningen Nationell Företagsimage som genomförs av Evimetrix där man mäter erfarenheter och attityder till drygt 500 varumärken baserat på svar från över 5 000 respondenter. Evimetrix Swedish brand Awards delas ut den 16 september.
För mer information:
Lottie Funck
Ekelund, marknadsdirektör, Synoptik, tfn: +46 (0)73-523 40 22
Bilder för fri
publicering kontakta: Olof Mattson, tfn: +46 (0)70-958 96 31
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 100 butiker en av Sveriges ledande aktörer inom optik. Företaget ägs av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision B.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 4 600 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.