2024-01-25 11:12Pressmeddelande

Synoptik lanserar toppmodernt butikskoncept på Frölunda Torg

SynoptikSynoptik

Idag lanserar Synoptik sitt nya butikskoncept på Frölunda Torg i Göteborg. Med ett tydligt fokus på ögonhälsa kombinerat med den senaste utrustningen samt ett utökat utbud av exklusiva märkesbågar och produkter kommer kunderna nu att få en ännu bättre service- och kundupplevelse.

– Det nya butikskonceptet är ett stort steg i vår utveckling framåt. Vi kommer fortsätta med vårt tydliga fokus på ögonhälsa där vi har stor kunskap, lång erfarenhet och erbjuder den senaste tekniken. Det i kombination med vår satsning på ett konkurrenskraftigt sortiment, gör oss mycket starka. Vi har höga förväntningar på det nya konceptet och är mycket glada över att vi äntligen kan börja rulla ut det med start i Göteborg, säger Roland Olsson, vd på Synoptik.

Som en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica har Synoptik nu ännu större möjlighet att bredda det redan gedigna sortimentet med det bästa och senaste inom glasögon, solglasögon och linser. Ray-Ban är ett av de mest eftertraktade varumärkena i världen, därför kommer varumärket få extra stort utrymme i den nyöppnade butiken.

– Ray-Ban är det våra kunder efterfrågar allra mest. I vårt nya butikskoncept kommer vi därför ha en shop-in-shop för Ray-Ban för att alltid kunna erbjuda våra kunder det bästa utbudet från detta populära varumärke, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.

Som en av Synoptiks största butiker blir butiken på Frölunda Torg först ut i lanseringen av det nya konceptet. Under den närmsta framtiden kommer en handfull butiker successivt att byggas om och uppgraderas.

– Med över 140 butiker i Sverige står vi inför ett mycket spännande och stort arbete med att implementera ett helt nytt butikskoncept. Vi kommer börja med ett antal butiker och hoppas sedan kunna hålla ett högt tempo för att så många kunder som möjligt ska kunna uppleva det nya butikskonceptet i just sin stad, säger Marielle Wernoltz.

För mer information:
Pressansvarig och bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se


Om Synoptik Sweden AB

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.


Kontaktpersoner

Awet Tesfamariam
Chef för kliniska frågor Synoptik
Awet Tesfamariam
Johan Rudström
Marketing & Digital Director
Johan Rudström
Roland Olsson
Verkställande direktör
Roland Olsson
Rebecka Rane
Optiker och ingår i Synoptiks kliniska team/support
Rebecka Rane
Marielle Wernoltz
Marketing Manager
Marielle Wernoltz