2022-03-31 14:59Pressmeddelande

Synoptik en av Sveriges bästa arbetsplatser

SynoptikSynoptik

Synoptik, en av Sveriges ledande aktörer inom optik, placerar sig återigen på Great Place to Works topplista "Sveriges Bästa Arbetsplatser 2022". Synoptik kommer därmed in på GPTW:s Hall of Fame genom att varit med på topp-15-listan fem år i rad.

– Att nu vara ett Hall of Fame-bolag som en av Sveriges bästa arbetsplatser visar att vårt ständigt pågående arbete för att bygga stolthet, gemenskap och engagemang verkligen fungerar. Engagerade och kompetenta medarbetare ser vi som nyckeln till en välmående och framgångsrik organisation. Att det är medarbetarna själva som bedömer och värderar företaget genom Great Place to Works undersökning gör det hela extra roligt, då har man verkligen lyckats tycker jag, säger Roland Olsson, vd på Synoptik.

Sveriges Bästa Arbetsplatser bygger på en grundlig genomgång av företagskulturen där organisationen bedöms utifrån två perspektiv, dels medarbetarnas upplevelse av arbetsplatskulturen som fångas i en medarbetarundersökning, dels organisationens dokumenterade insatser för att skapa en riktigt bra arbetsplats.

– Kombinera stolthet över vad du kan och känslan av att vinna tillsammans med härliga kollegor och du kan försätta berg. Jag är väldigt stolt över utmärkelsen och över mina fantastiska medarbetare. Att vi år efter år hamnar i topp på listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett härligt kvitto på att det vi gör är rätt. Nu fortsätter vi att bygga en stark värderingsstyrd organisation med fokus på yppersta kundservice och förbättrad ögonhälsa åt svenska folket, säger Roland Olsson.

Om Great Place to Work
Great Place to Work är ett undersöknings- och konsultföretag med huvudkontor i USA och med dotterbolag världen över. Varje år utförs medarbetarundersökningar av 19,8 miljoner medarbetare från över 10 000 organisationer i 106 länder.

För mer information:
Roland Olsson, vd på Synoptik, tfn: +46 (0)8-628 19 02, e-post: rol@synoptik.se
Anders Ekhammar, pressansvarig Synoptik, tfn +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@perspective.se


Om Synoptik Sweden AB

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.


Kontaktpersoner

Awet Tesfamariam
Chef för kliniska frågor Synoptik
Awet Tesfamariam
Johan Rudström
Marketing & Digital Director
Johan Rudström
Roland Olsson
Verkställande direktör
Roland Olsson
Rebecka Rane
Optiker och ingår i Synoptiks kliniska team/support
Rebecka Rane
Marielle Wernoltz
Marketing Manager
Marielle Wernoltz