Synoptik har återigen placerar sig på Great Place to Works topplista över Sveriges bästa arbetsplatser. Med en övertygelse om att långsiktigt engagemang och ständig kompetensutveckling är nycklar till såväl stolthet hos medarbetarna som ett välmående företag blir nu Synoptik återigen topplacerade på den prestigefulla listan.
– Eftersom det är medarbetarna själva som bedömer sin arbetssituation och hur man trivs är det en ärlig och transparant mätning. Därför ska vi vara oerhört stolta över att i år igen topplacera oss på den här listan. Det betyder att vårt ständigt pågående arbete att bygga stolthet, gemenskap och engagemang verkligen fungerar. Engagerade och kompetenta medarbetare ser vi som avgörande för en välmående och framgångsrik organisation, säger Roland Olsson, vd på Synoptik.
Undersökningen bygger på en grundlig genomgång av företagskulturen där organisationen bedöms utifrån två perspektiv, dels medarbetarnas upplevelse av arbetsplatskulturen som fångas i en medarbetarundersökning, dels organisationens dokumenterade insatser för att skapa en riktigt bra arbetsplats.
– Att vi år efter år hamnar i topp på listan över Sveriges bästa arbetsplatser är ett kvitto på att det vi gör är rätt. Nu fortsätter vi att bygga en stark värderingsstyrd organisation med fokus på förstklassig kundservice och förbättrad ögonhälsa åt svenska folket, säger Roland Olsson.
Om Great Place to Work
Great Place to Work är ett undersöknings- och konsultföretag med huvudkontor i USA och dotterbolag världen över. Sedan 1992 har certifieringen, Best Workplaces™-listor och globala benchmark blivit branschstandard och bygger på data från fler än 100 miljoner anställda i 150 länder.
För mer information:
Roland Olsson, vd på Synoptik, tfn: +46 (0)8-628 19 02, e-post: rol@synoptik.se
Anders Ekhammar, pressansvarig på Synoptik, tfn +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.