Optikkedjan Synoptik
lanserade i våras sin nya talesperson, Sebran. Fyra månader senare når Synoptik
sina högsta nivåer inom kännedom och tänkbart märke någonsin.
– Sebran har fått ett varmt välkomnande och skapat ett engagemang över
förväntan hos både kunder och anställda. Det känns roligt att se så fina första
resultat efter bara några månader, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör
för Synoptik.
Under andra kvartalet ökade top-of-mind med hela fem procentenheter. Kännedom och tänkbart märke ökade med 9 procent respektive 18 procent till de högsta nivåerna någonsin.
– Vårt mål var att Sebran skulle särskilja Synoptik från andra varumärken och stärka Synoptiks varumärkeslöfte ”Alla ska ha råd med kvalitetsoptik”, säger Pernilla Berg på Garbergs, som varit huvudbyrå i för kampanjen.
Idag
börjar nästa varumärkesfilm med Sebran sändas på TV4 och MTG:s kanaler samt på
Youtube. Den här gången visar Sebran Synoptiks breda sortiment av märkesbågar.
Delaktiga i kampanjen:
Reklambyrå: Garbergs Reklambyrå – Projektledare: Pernilla Berg, Copy: Richard Hallberg, AD: Jacob Frisk, Produktionsledare: Birgitta Bergström, Byråproducent: Annika Witkowska, Creative Director: Petter Ödeen
Musik: Christian OlssonSynoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 100 butiker en av Sveriges ledande aktörer inom optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Företaget ägs av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision B.V, en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 4 600 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se www.synoptik.se
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.