2016-04-05 13:49Pressmeddelande

Sebran bjuder in till folkfest på Synoptik

null

Sebran, som sågs i rutan för första gången för drygt två år sedan fortsätter att skapa framgång för Synoptik och särskiljer företaget i den starkt konkurrensutsatta optikmarknaden. Synoptik fortsätter att ta andelar och har de senaste åren vuxit sex gånger snabbare än marknaden. I den nya kampanjen, som börjar rulla 8 april, bjuder Sebran in till folkfest dit alla är välkomna.

– I den här kampanjen visar vi inte bara en fest där Sebran är en exemplarisk värd, vi visar också hur enkelt det kan vara att hitta rätt bågar till ett rimligt pris och att Synoptik har en bred portfölj av spännande varumärken för alla. Och det passar extra bra att fira i år när Synoptik fyller 85 år, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör på Synoptik.

Den 8 april börjar den nya Sebra-kampanjen visas i TV4, SBS Discovery, MTG och på Youtube och Facebook. Filmerna kommer att gå under hela året.

De nya filmerna är liksom tidigare framtagna tillsammans med Garbergs Reklambyrå.
– Vi vill bjuda på en visuell fest för ögat, säger Hampus Mattsson, Copywriter på Garbergs.

Länk till reklamfilmen

Arbetsgrupp Garbergs:
Creative Director: Petter Ödéen
AD: Sebastian Smedberg
Copy: Hampus Mattsson
Projektledare: Pernilla Berg
Produktionsledare: Birgitta Bergström
Byråproducent: Annika Witkowska

Produktion Acne:
Regissör: Torbjörn Martin
Producent: Morgan Röhl/Olle Lindgren
Fotograf: David Grehn
Post: Chimney

Mediabyrå Carat:
Projektledning: Jessica Larsson/Amelie Eriksson
Digital projektledning: Erik Luhr/iProspect

För mer information:
Lottie Funck Ekelund, Marknadsdirektör Synoptik, tfn: +46 (0)73-523 40 22, e-post: lfe@synoptik.se.
Pernilla Berg, Projektledare Garbergs, tfn: 073-442 42 00, e-post: pernilla.berg@garbergs.se

För bilder och rörligt material kontakta:
Olof Mattson, tfn: +46 (0)70-958 96 31, e-post: olof.mattson@perspective.se

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 120 butiker och en omsättning nära en miljard en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 6000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.


Om Synoptik Sweden AB

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.


Kontaktpersoner

Awet Tesfamariam
Chef för kliniska frågor Synoptik
Awet Tesfamariam
Roland Olsson
Verkställande direktör
Roland Olsson