KOMONO, är stolta över att presentera ett exklusivt partnerskap med Synoptik i Sverige. Med samarbetet kommer KOMONO representeras i Sverige och med det förstärka sin position som varumärket för prisvärda lyxglasögon.
Partnerskapet mellan KOMONO och Synoptik kommer att lanseras med kampanjen "Unafraid to change" och kollektionen kommer exklusivt att finnas tillgänglig från 5 maj i Synoptiks butiker. Samarbetet sträcker sig över GrandVisions sju marknader där Synoptik finns på den svenska.
– Vårt partnerskap med GrandVision hjälper oss att vidareutveckla vårt varumärke och göra våra grundpelare för varumärket, innovativ design och modern estetik mer tillgängligt för en bredare publik. Vi tror på kombinationen av GrandVisions expertis inom detaljhandel och varumärkesbyggande med KOMONO:s förmåga att använda ungdomskulturen, kommer att vara mycket fördelaktigt för båda parter, säger Anton Janssens, grundare av KOMONO.
– GrandVision och Synoptik är stolta över att samarbeta med ett så unikt och innovativt varumärke som omdefinierar tanken på lyx med modern design och innovativt mode. Vi har den solida detaljhandelsplattformen för KOMONO med butiker på sju marknader, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör på Synoptik.
Partnerskapet kommer att introducera 10 nya stilar i Synoptiks butiker, med solglasögon från 698 kronor. Detta urval representerar bästsäljare från KOMONO:s erbjudande, en blandning av klassiker som Lulu och Devon, och avantgardedesigner som Poly och Avery. Från mer rakt-fram-design, mjukt rundade glasögon och kattögonformer, till utgående sexkantiga modeller och djärva stilar med tjocka skalmar – det finns ett par KOMONO som passar alla dina sinnesstämningar.
OM KOMONO
KOMONO står för innovation och modern design för accessoarer. Med sin inspirerade stil, överraskande färgpalett och framåtblickande estetik har KOMONO lyckats bryta gränser i över tio år. KOMONO grundades 2009 i Belgien av de tidigare professionella snowboardåkare, Anton Janssens och Raf Maes som bryter det vedertagna och erbjuder moderna och nya lösningar. Oavsett om det är solglasögon, solglasögontillbehör, optik, klockor eller skidmasker så omfamnar KOMONO det experimentella och föreslår en glimt av framtiden här och nu. KOMONO är djupt rotad i Antwerpens modemiljö, känd för sin distinkta och radikala vision, och gör avantgarde tillgänglig och prisvärd. Dess gränsöverskridande design har burits av några av världens mest kända ansikten och finns i ett imponerande antal högprofilerade konceptbutiker, varuhus och oberoende optiker och modebutiker. KOMONO:s produkter är tillgängliga i över 80 länder och är ett globalt varumärke, men omfamnar ändå individen i varje steg. KOMONO erbjuder den perfekta accessoaren för dem som strävar efter stil, personlighet och fantasi från våra glasögonsamarbeten med Antwerpens modeshögskola och prisbelönta klassiker som Lulu- eller Mono-klockserie.
För mer information:
Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör på Synoptik, tfn: +46 (0)73-523 40 22, e-post: lfe@synoptik.se
Anders Ekhammar, pressansvarig Synoptik, tfn: +46 (0)70-746 25 79,
e-post: anders.ekhammar@perspective.se
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.