Bröllopsresor brukar av tradition gå till varma och soliga platser och då är ett par solglasögon
givna i packningen. Synoptiks glasögonstylist har plockat fram 2 heta solglasögon med utgångspunkt från Prinsessan Madeleines och Chris O’Neills ansiktsformer och färger.
”Jag skulle rekommendera Prinsessan Madeleine, som har ett
hjärtformat ansikte att ha kantigare solglasögonbågar. Med den mörka hårfärg
som Prinsessan har just nu kan hon bära de flesta färger men med tanke på
hennes olivfärgade hudton skulle jag rekommendera en lite mörkare färg och
undvika alltför ljusa färger på bågarna.” säger Helene Hjertberg,
Glasögonstylist på Synoptik.
Solglasögonen till Madeleine är ett par Burberry – en klassisk svart
”oversize-modell” med fina metalldetaljer på skalmarna.
”Vi vet sedan tidigare att Chris ofta bär pilotbågar, vilket är
helt rätt för hans ansiktsform. Chris har lite mörkare hårfärg men ganska ljus
hudton vilket innebär att han inte bör bära allt för mörka och markerade bågar.
Vi rekommenderar därför en pilotmodell som har tunna skalmar och front som inte
bli alltför hård mot hans färger.” säger Helene Hjertberg, Glasögonstylist på
Synoptik.
Solglasögonen till Chris är ett par Gucci – snygg pilotmodell
i metall och plast med fina Gucci-detaljer.
Modellerna som vår glasögonstylist valt ut ger vi på Synoptik som
bröllopspresent till brudparet och önskar dem all lycka!
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med 107 butiker en av Sveriges ledande aktörer inom optik. Företaget ägs av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av Grand Vision B.V, en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 4 600 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se www.synoptik.se
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.