Nu finns Alexander McQueen Eyewear för första gången att köpa i Sverige. Optikkedjan Synoptik som är exklusiv återförsäljare visade i fredags, tillsammans med Alexander McQueen, upp den senaste höstkollektionen för ett 20-tal av de mest inflytelserika modejournalisterna och modebloggarna.
Mönstrade bågar med 60-talsformer och utsmyckade skalmar står i centrum för Alexander McQueen Eyewears senaste höstkollektion. Glasögonen som i sann Alexander McQueen-anda, blandar tradition, modernitet, skörhet och kraft, finns nu för första gången att köpa i Sverige.
– Alexander McQueen har en design som tilltalar väldigt många samtidigt som bågarna har en unik och personlig stil, ofta med den ikoniska förgyllda dödskallen som signum. Vi är glada och stolta över att ha blivit utvalda som exklusiv återförsäljare i Sverige, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör för Synoptik.
Glasögonen från Alexander McQueens senaste höstkollektionen finns att köpa i de flesta av Synoptiks butiker runt om i landet. Just nu hittar du ett brett utbud av modeller mellan 2 698 kr och 2798 kr. Solglasögonen finner du till en början i utvalda butiker i Stockholm och Göteborg.
Vill ni på redaktionen se och testa bågar ur kollektionen? Välkomna att kontakta Olof Mattson på tfn: 070-958 96 31 för mer information.
Om Alexander McQueen
Modehuset
Alexander McQueen grundades av den brittiske modedesignern Lee Alexander
McQueen. Han blev snabbt känd för sin okonventionella design, vågade kreationer
och blev utnämnd till årets brittiska modedesigner inte mindre än fyra gånger. Idag
räknas Alexander McQueen som ett av världens mest framstående modehus.
För mer information:
Lottie
Funck Ekelund, marknadsdirektör Synoptik, tfn: +46 (0)73-523 40 22
Bilder
för fri publicering och test av bågar från Alexander McQueen, kontakta:
Olof Mattson, tfn: +46 (0)70-958 96 31
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 100 butiker en av Sveriges ledande aktörer inom optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Företaget ägs av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision B.V, en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 4 600 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se www.synoptik.se
Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.